

Man kan tycka vad man vill om H&M. Deras kläder, deras stil, deras koncept, deras spridning, deras företagspolitik, deras tillverkning och produktion men jag tror på H&M. Jag tror på H&M som ett modehus i och för framtiden. Inte nog på grund av otaliga samarbeten med stora designers, deras “organic cotton“-kollektion utan nu också “Fashion against aids”! Kanske kommer de mesta pengarna i fel ficka, kanske gör de som företag mer skada än nytta, kanske är denna kampanj främst i vinstsyfte, men ur min synvinkel använder de sin makt och sitt varumärke för att försöka göra skillnad, skapa opinion, öppna folks ögon.
Bob Geldorf var ute tidigt med ett liknande tänk redan -85 med Live Aid och sedan Live8. Fler och fler stora namn och varumärken använder nu sin makt i rent politiskt syfte vs “rädda världen“-karusell. Fånigt kan det tyckas, men jag gillar´t.
Jag tror att det här är början på förändring. Alla vill vara med. Alla på en gång! Halleluja! Haha!
(För övrigt är Timbatröjan min!) :P
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar